Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over onze dienstverlening

Op deze pagina vindt u de antwoorden op vragen die wij regelmatig krijgen over onze service en dienstverlening. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer informatie, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder!

Wat kan MOL Logistics allemaal?

We bieden een compleet scala van diensten op het gebied van transport en logistiek. Zo kunt u bij ons terecht voor onder andere:

N

Warehousing

Inclusief bonded / non-bonded opslag, voorraadmanagement, cross docking en Value Added Logistics / Value Added Services.
N

Luchtvracht

N

Zeevracht

N

Wegtransport en Europese distributie / consolidatie

N

Fiscale Vertegenwoordiging

N

Douaneactiviteiten

Kunnen particulieren ook klant worden bij MOL Logistics?

MOL Logistics richt zich met het aanbieden van haar diensten op de zakelijke markt. Het is dus niet mogelijk om als particulier klant te worden bij MOL Logistics.

Hoe lang duurt het voordat mijn zending op bestemming is?

Dit is afhankelijk van de soort zending en de bestemming. Over het algemeen zal een zending via zeevracht langer onderweg zijn dan een zending via wegtransport of luchtvracht. Onze Customer Service en Operatie medewerkers informeren u hier graag over.

Heeft MOL Logistics een eigen wagenpark?

MOL Logistics is een zogenaamde 3PL / 4PL service provider. Dat houdt in dat we geen eigen wagenpark hebben en gebruik maken van geselecteerde, kwalitatieve partners. Hierdoor kunnen we de juiste vervoerder voor uw zending selecteren, en door onze schaalgrootte gebruik maken van scherpe tarieven.

Werkt MOL Logistics alleen met eigen kantoren?

Als wereldwijde dienstverlener heeft MOL Logistics kantoren over de hele wereld. We kunnen dus internationale expertise inzetten voor al uw vragen en zendingen. Daarnaast maken we gebruik van vooraanstaande agenten.

Welke brandstoftoeslag hanteert MOL Logistics?

De brandstoftoeslag is van veel factoren afhankelijk. Kijk daarom voor meer informatie op onze pagina Toeslagen. Daar vindt u ook de actuele dieseltoeslag.

Hoe kan ik me registreren op de website van MOL Logistics?

Om toegang te krijgen tot onze online modules voor onder andere Track & Trace en voorraadbeheersing, kunt u bij ons een inlognaam en wachtwoord aanvragen. Hiermee kunt u via onze website inloggen en direct uw zending gegevens bekijken. Uiteraard zijn deze diensten alleen voor onze klanten mogelijk.

Waar en wanneer kunnen mijn zendingen afgehaald worden?

Deze informatie krijgt u van onze Customer Service en operationele medewerkers. We houden u graag op de hoogte van uw zending!

Kan MOL Logistics alle benodigde (douane)documenten leveren?

Ja hoor, we helpen u graag met de verschillende in- en uitvoerdocumenten die u nodig heeft bij het verzenden van uw goederen.

Waarom geldt er een betalingstermijn?

Het verschuldigde bedrag dient binnen de afgesproken betalingstermijn op onze rekening te staan. Op deze manier kunnen wij de betreffende vervoerders tijdig betalen, zodat zij ons gunstige condities kunnen bieden. Uiteraard profiteren onze klanten ook weer van deze condities!

Wat zijn de bezoekadressen van de MOL Logistics kantoren?

MOL Logistics heeft drie kantoren in Nederland: in Tilburg, Rotterdam en Amsterdam.

Hoofdkantoor MOL Logistics Tilburg
Siriusstraat 45
5015 BT Tilburg

MOL Logistics Rotterdam
Hoefsmidstraat 41
3194 AA Hoogvliet-Rotterdam

MOL Logistics Amsterdam
Prestwickweg 30
Gebouwdeel D, 2e verdieping
1118 LB Schiphol-Zuidoost

Wat zijn de openingstijden van de MOL Logistics kantoren?

Onze kantoren zijn tussen 09.00 en 17.00 uur geopend. Uiteraard kunt u altijd per email of telefoon contact met ons opnemen. Voor noodgevallen zijn er diverse noodtelefoonnummers bereikbaar. Deze kunt u vinden onder contact.

Hoe kan ik contact opnemen met vragen over facturen?

Voor onze binnenlandse crediteurenadministratie kunt u contact opnemen met:

E-mail: crediteuren@mol-logistics.nl
Tel.: +31 (0)13 – 5373 434 (Mevrouw Anja Hardjoprajitno)
Tel.: +31 (0)13 – 5373 540 (Mevrouw Lia Agerbeek)

Voor onze buitenlandse crediteurenadministratie kunt u contact opnemen met:
E-mail: w.kroon@mol-logistics.nl
Tel.: +31 (0)13 – 5373 433 (Mevrouw Wilma Kroon)

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Heeft u een luchtvracht aanvraag, dan kunt u deze sturen naar salesair@mol-logistics.nl. Voor een aanvraag voor zeevracht, kunt u een email sturen naar salessea@mol-logistics.nl. Een aanvraag voor wegtransport mag verstuurd worden naar salesroad@mol-logistics.nl. Voor alle overige offerteaanvragen kunt u terecht op info@mol-logistics.nl. Uiteraard kunt u ook het Offerteformulier op deze website invullen.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Allereerst is het erg spijtig dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Uiteraard gaan we er alles aan doen om uw ontevredenheid weg te nemen. U kunt  contact met ons opnemen via deze link. We kijken dan samen naar de beste oplossing.

Zat uw vraag er niet bij?